The Glenlivet Founder’s Reserve 0,7 ltr.

The Glenlivet Founder’s Reserve 0,7 ltr.
Keine Bewertung
Hersteller: Glenlivet Distillery  
Pernod Ricard
AB37 9DB Ballindalloch
Banffshire
Vereinigtes Königreich
Inverkehrbringer:Pernod Ricard Deutschland GmbH
Habsburgerring 2
50674 Köln
Deutschland
Land: Schottland  
Region: Speyside  
Abfüller: Glenlivet Distillery  
Whiskytyp: Single Malt  
Alkoholgehalt: 40,00 % vol
Torfgehalt: keiner
Gefiltert: Ja
Mit Farbstoff: Ja
Inhalt: 0,700 Liter
Gewicht: 1,367 kg
EAN: 5000299609347
Artikel-Nr.:7490681
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    Grundpreis: 42,79 €/Liter
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Charakteristik:
bottlers note: Farbe: Blaßgold.
Aroma: Zarte Aromen von Citrusfrucht, besonders süße Orange.
Geschmack: Süß, fruchtige Noten von zestigen Orangen und Birnen, mit einem Hauch von Candy, Bratäpfeln. Gut balanciert und außergewöhnlich geschmeidig.
Im Nachklang lang, cremig und geschmeidig.

Ausbau: Traditional oak casks being complemented by selective use of American first-fill casks

Besonderheit: Gefärbt und alterslos.
Kaum war bekannt geworden, daß es den Founder's Reserve geben würde, wurde auch spekuliert, daß er den 12er Glenlivet ersetzen sollte. Die Spekulationen behielten recht, so unwahrscheinlich es auch erschien.
"Pernod Ricard hat 2006 weltweit 500000 Kisten zu 6 Flaschen vom Glenlivet verkauft. Die Aktienkurse stehen auf Rekordnievau. Chivas Brothers, der Whiskyarm von Pernod Ricard, lassen verlauten, daß er damit die erst zweite malt Marke sei, der dies innerhalb eines Kalenderjahres gelinge. Der andere ist natürlich der Weltbestseller Glenfiddich von der noch immer schottischen Firma William Grant and Sons. Der Glenlivet hat im Vergleich zu 2005 14% zugelegt, vor allem durch ein schnelles Wachstum in den asiatischen Märkten. Chivas Brothers und Pernod Ricard haben einiges investiert um in Ländern wie Taiwan und Japan und ihren dynamischen Märkten für single malt Scotch whisky den Glenlivet bekannt zu machen. Tolle Nachrichten, die einem Schauer über den Rücken jagen, wenn man sich etwas aus whisky macht." Daß ein solcher whisky von manchen Märkten entfernt werden würde...

Nicht daß das der erste Glenlivet Founders Reserve wäre. Schon im Oktober 2010 wurde ein solcher mit dem Namen 'Founder's Reserve 1824' mit 55.6% non chill-filtered und für stolze $ 375 auf den Markt gebracht. Die 1824 Flaschen, abgefüllt 2010 feierten die Expansion der Destillerie in 2010, die ihr eine weitere mash tun, 6 neue stills und 8 Oregon pine wash backs einbrachte. Kapazität 10 Millionen Liter jährlich. Glenlivets Master Distiller Alan Winchester schuf diesen Founders Reserve "in the tradition of the brand and its founder George Smith. The whisky has a rich, velvety smooth mouth followed by a long and lingering finish and a nose with a full array of fruity flavors, the company says. The taste is characterized by juicy Clementine and sweet caramel toffee with a hint of cinnamon and raisin. Founders Reserve will be available in 750-ml. bottles in a limited quantity for a suggested retail price of $375." Also nur in den USA.

Ein holländischer Forenbetreiber hatte keine Ruhe und fragte bei Pernod Ricard an, was denn nun mit dem 12 jährigen Glenlivet sei. Hier die Antwort.  "Founder’s Reserve will roll out in countries where whisky knowledge is strong, consumers are becoming more familiar with new concepts, are by far the most developed in their tastes and have the greater thirst for new products.
Whilst not all countries will stock both and some countries may stock one or the other, this is about us having an opportunity to explore The Glenlivet with a new expression that focuses on a key element of the brand and its heritage. We feel that the time is right to bring something brand new to our consumers.”

Rückwirkend ... aber da soll sich jeder selbst einen Reim drauf machen:
"Today, 28 June 2010, the world’s leading producer of luxury Scotch whisky, Chivas Brothers, is launching a global campaign to advocate the importance and value of the age statements to consumers.
According to new research commissioned by Chivas Brothers, 94% of consumers believe the age statement serves as an indicator of quality, 93% believe that older whiskies are better quality and 89% actively look for an age statement when making a decision to purchase.
However, there is a global lack of knowledge about what the age statement actually means: only 10% understand that it refers to the youngest whisky in the bottle, nearly half (48%) believe an age statement refers to the average age and 35% believe it signifies the oldest whisky present. The Scotch Whisky Regulations (2009) make clear what an age statement means – the age of the youngest whisky in the bottle.
Chivas Brothers, Distiller of the Year 2009, is responding with a campaign called The Age Matters, which will manifest itself through stand-alone activity as well as through integration across the company’s aged whisky portfolio, which includes the Ballantine’s, Chivas Regal, The Glenlivet, and Royal Salute brands.
The aim of the campaign is to enable consumers to understand fully the age statement and to appreciate the value of the premium product they are purchasing. ....
From 1 July 2010, consumers will be encouraged to look for age statements on Scotch whisky, via point-of-sale materials, advertising and public relations. A logo using the language Guaranteed Age Whisky has been created for usage in retail, and will be visible in the environment of Chivas Brothers brands that carry an age statement."
Was schert mich mein blödes Geschwätz von gestern...

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